Historie soutěže

Do práce na kole je soutěž, kterou už pátým rokem organizuje iniciativa Auto*Mat ve spolupráci s místními organizátory. Pravidla jsou pro všechna města mírně odlišná. Pokud se chcete dozvědět detaily, klikněte na město, kde chcete soutěžit, a zvolte záložku Pravidla.

Historie soutěže

Popularita soutěže se rychle šíří do českých a moravských měst. Zatímco se v roce 2011 soutěž konala v Praze a následně v Pardubicích, v roce 2012 přibylo Brno a Liberec, v roce 2013 se jezdilo v jedenácti městech a do čtvrtého ročníku se zapojilo rekordních devatenáct měst.

Do prvního ročníku soutěže se v roce 2011 v Praze a zapojilo 1 025 účastníků rozdělených do 274 soutěžních týmů ze 181 firem a institucí. Dohromady v soutěžním měsíci mezi 29. dubnem a 29. květnem 2011 ujeli více než 318 tisíc „zelených“ kilometrů, čímž by dokázali osmkrát objet zeměkouli. Díky tomu, že v té době nechali pro své cesty do zaměstnání auto v garáži, ušetřili 35 tun oxidu uhličitého a uspořili více než jeden a půl milionu korun za benzín, opotřebení aut a poplatky.

O rok později se jezdilo ve čtyřech městech (Praze, Brně, Liberci a Pardubicích), a napočítali jsme 2537 účastníků z celkem 829 týmů, kteří jezdili do 510 firem či institucí. Najeli více než 533 tisíc kilometrů, čímž by dokázali třináctkrát objet zeměkouli. Díky tomu, že nechali pro své cesty do zaměstnání auto v garáži, ušetřili 57 tun oxidu uhličitého. Jízdou na kole uspořili dva a půl milionu korun za benzín, opotřebení aut a poplatky.

Ročník 2013 byl v mnoha ohledech převratný a zcela nový, protože se do soutěže zapojili zaměstnanci a zaměstnavatelé z celkem jedenácti českých a moravských měst – z Prahy, Brna, Ostravy, Liberce, Plzně, Ústí nad Labem, Olomouce, Jablonce, Pardubic, Jihlavy a Uherského Hradiště. Poprvé se tak jednalo o celorepublikovou akci. Do soutěže se zapojilo celkem 3 890 soutěžících složených do 1 327 týmů z 776 firem a institucí.

Do čtvrtého ročníku se zapojilo 5768 lidí z devatenácti českých a moravských měst, čímž narostl počet účastníků o třetinu oproti minulému roku. A díky tomu, že zvolili aktivní pohyb, spálili 40 gigakalorií.

V rekordním pátém ročníku šlapalo do práce na kole  7 280 lidí z 1 156 firem a institucí z čtyřiadvaceti měst. Kdyby všichni tito zaměstnanci jeli sami do práce autem, vyprodukovali by tím zhruba 212 tun oxidu uhličitého, 1 tunu oxidu uhelnatého, 49 kg prachových částic, které na sebe váží karcinogenní látky a kila dalších látek poškozujících naše zdraví a životní prostředí.

V šestém ročníku soutěže čeká účastníky jedna velká změna. Do soutěže se mohou zapojit nejen cyklisti, ale i běžci, chodci, bruslaři, skateboardisti a longboardisti. Firemního soutěžního ducha podpoří nová soutěžní kategorie Aby firmy šlapaly, ve které musí její zaměstnanci dosáhnout alespoň 40% dojížďky během května – září do práce a z práce na kole.